10 Remedi Kecantikan Menggunakan Bahan Yang Ada di Rumah

Assalamu'alaikum,

kA percaya bila mula sahaja usia remaja, tak kira lelaki mahupun perempuan pasti akan lebih concern terhadap keadaan wajah. Keadaan ini bukanlah bermaksud buruk ke cacat ke ye! (Na'uzubillah...) tapi keadaan kesihatan wajah daan seri wajah.

kA sendiri pun masa mula-mula usia remaja dulu, habis peoduk penjagaan wajah mak kA sebat. Masa tu kan sekolah menengah lagi. Mana lah ada duit nak beli produk penjagaan muka sendiri. So, sabun betik la, safi balkis la, sabun beras la... semuakA terai. Korang tahu ke nama-nama sabun yang kA sebut tu? Haa... kalau tak tahu, sah korang generasi Z.

Dulu, kA kan tak banyak duit. So, kA gemar geledah buku-buku ayah sebab ayah suka simpan buku-buku petua ni. kA ingat lagi salah satu buku petua yang sangat lama. Tulisan pun menggunakan ejaan stail lama. kA banyak jugak guna petua dari situ. Hari ini, kA perasan semuanya dah berubah. Lebih banyak produk penjagaan wajah yang muncul dan jangan terkejut kalau kA cakap yang harga pun banyak yang murah.

Tahukah korang, sebenarnya kita boleh guna bahan-bahan yang ada kat dapur je kalau nak wajah yang mulus. Berikut, kA kongsikan beberapa cara yang kA dapat daripada laman FB The Indian Spot. Kalau korang nak lagi banyak petua, korang boleh scroll page tu tau.

Jom tengok 10 kombinasi remedi berkesan ni.











Haa... sebenarnya banyak je alternatif kan? Tapi penyediaannya cerewet la sikit. So, kalau nak senang, beli je produk yang affordable macam Mulus Cosmetics dalam post saya yang lepas. Apa-apa pun, selamat mencuba ye!


Ulasan

(7)
  1. Kebanyakan petua kat atas memang biasa dengar and ada jugak yg dah pernah cuba.
    Psst, nama produk kat atas tu semua pernah dengar. Saya genY. Kihkih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe.. bagus lah. Tapi saya rase produk2 tu walaupun simple tapi menjadi.

      Padam
  2. Petua semulajadi mmg lebih baik berbanding yg chemical kan... menarik.. :)

    BalasPadam
  3. Kalah anak dara ni hihi....mak ni kurang rajin sikit kalau bab bab penjagaan tradisional hihi...guna yg dah siap sudah!hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe.. zaman sekarang ni dah banyak produk Hainom. Tunjuk-tunjuk dan bayar je..

      Padam

Catat Ulasan

Sila tinggalkan hyperlink blog anda di komen (cara-cara dalam LINK INI ) kerana kebanyakan masa saya menggunakan mobile dan memudahkan saya dan pembaca lain untuk melawat blog anda kembali. Terima kasih daun keladi.