Berus Gigi Colgate Slim Soft Flex Clean Charcoal Toothbrush untuk Gusi Sensitif


Assalamualaikum semua! Siapa yang jenis asal berus gigi je berdarah? Tahu kan sebenarnya berus gigi yang bagus adalah yang lembut. Selain dari faktor kesihatan gusi, berus gigi memainkan peranan penting untuk mengurangkan gusi berdarah bila gosok gigi. Saja nak review berus gigi yang menjadi kegemaran kami laki bini sejak kebelakangan ni. Sebelum ni saya la lebih-lebih lagi yang kerap berdarah setiap kali berus gigi.

Jadi, hari ni saya nak cerita pasal satu produk yang sangat best dan saya rasa sangat sesuai dengan orang yang ada gusi sensitif macam saya jugak - berus gigi Colgate Slim Soft Flex Clean Charcoal Toothbrush. Macam korang tau, berus gigi ni memang penting dalam rutin harian kita untuk jaga kebersihan mulut dan gigi. Jom kita tengok apa yang buat berus gigi ni terasa special gila!

Yang paling saya suka pasal Colgate Slim Soft Flex Clean Charcoal Toothbrush ni ialah bulu dia yang nipis dan lembut sangat. Bulu ni dia buat lagi nipis dari berus gigi biasa, so memang sesuai untuk orang yang ada gusi sensitif atau gigi yang sensitif. Guna berus gigi ni, saya rasa gigi saya bersih tapi takde risiko gusi ngilu-ngilu.

Lagi satu, berus gigi ni ada charcoal atau arang aktif. Saya tahu korang mesti nak tau, apa kegunaan arang aktif ni dalam berus gigi? Ni dia, arang aktif ni boleh serap molekul dan kotoran kat gigi. Jadi, bila kita guna berus gigi ni, gigi kita bersih lagi dalam dan terangkat habis bintik-bintik atau kotoran kat gigi. Warna gigi pun jadi lebih cerah!

Bestnya lagi, berus gigi ni ada kepala berbentuk segi empat. Saya rasa bentuk ni memang stail habis! Kepala berus gigi ni memudahkan kita sampai ke celah-celah gigi yang selalu terlepas pandang. Macam gigi kat belakang tu, biasa susah sikit nak bersihkan kan? Tapi dengan berus gigi ni, gigi saya rasa puas kena sapu semua. Memang rasa habis sampai belakang-belakang dan puas hati!

Guna berus gigi ni pun takde masalah sebab dia punya pemegang tu fleksibel dan ergonomik. Tangan kita rasa selesa je masa pegang berus gigi ni. Senang nak gerak dan jadi lagi smooth la proses pembersihan gigi. Saya memang suka sangat dengan reka bentuk dia sebab takde la letih sangat masa pembersihan gigi.

Secara keseluruhannya, saya memang rekemen sangat-sangat dengan Colgate Slim Soft Flex Clean Charcoal Toothbrush ni. Berus gigi ni dia gabungkan semua benda best - bulu nipis dan lembut, arang aktif, kepala berbentuk segi empat, dan pemegang fleksibel. Serius rasa puas hati bila kita tahu masa berus gigi tu rasa semua gigi-gigi kena. Jadi, kalau anda nak gigi bersih dan dalam masa yang sama nak elakkan gusi berdarah, jangan lupa cuba berus gigi yang best ni. Saya pasti anda takkan menyesal!

Anda? Ada berus gigi yang anda suka?

Ulasan

(3)
  1. Sy lah tu, suka berdarah setiap kali berus gigi. Nak cari lah berus gigi ni.

    BalasPadam
  2. Samalah masalah kita. Saya dari dulu lagi biasa pakai berus gigi jenama Oral-B.

    BalasPadam
  3. SA pakai Systema..memang serasi jenama tu je...jenama colgate ni selalu berdarah gusi..tapi x pernah lagi la cuba yang jenis ni...soft ye...leh la cuba cari nanti

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sila tinggalkan hyperlink blog anda di komen (cara-cara dalam LINK INI ) kerana kebanyakan masa saya menggunakan mobile dan memudahkan saya dan pembaca lain untuk melawat blog anda kembali. Terima kasih daun keladi.